ВНИМАНИЕ!

Вас автоматически перенаправит на сайт
 адвоката Зломинога Валерий

www.zlomynoga.com

Спадкування та поділ житла

У разі смерті особи її права та обов'язки (за винятком суто особистих) надходять до інших осіб. Ці відносини врегульовуються спадковим правом. Спадкування є одним із засобів отримання житла, коли від померлої особи (спадкодавця) право власності на житло переходить до іншої особи (спадкоємця). Крім права власності, спадкоємець отримує за спадкуванням також інші права, наприклад, право вимоги до боржників померлого за цивільно-правовими договорами. Це не відноситься до особистих прав та обов'язків померлого (пенсійних, аліментних тощо).

Припиняються також деякі цивільні договори, за якими настає потреба отримання, надання чи виконання, які повинен зробити лише спадкодавець. Прикладом є, відповідно, договори довічного утримання та доручення.

Правочини з житлом

У загальному вигляді текстове наповнення договору щодо житла слід віднести до техніки складання юридичних документів.
Безпосередньо питання про структуру договору, яким оформлюються правочини щодо житла, є недостатньо розглянутим як у законодавстві, так і у теорії.
Не випадково документ, котрий укладається нотаріусом за правочинами щодо житла, є значною мірою продуктом творчості осіб, які його вчиняють та нотаріуса, що перевіряє законність тексту (умов) і структури договору, - пише Мічурін Євген (кандидат юридичних наук). -

З приводу правочинів щодо житла виникає велика кількість судових спорів. В результаті розгляду значних обсягів таких справ у вищих судових інстанцій сформувалась певна позиція, дотримуватись якої рекомендують при розгляді аналогічних справ.

Житлове право - судова практика

Важливе місце в наш час посідає порядок розгляду та вирішення житлових спорів.
Житлове право - чи не єдина галузь права, яка не зазнала суттєвих змін з часів радянського союзу.
Право громадян України на житло закріплено в Конституції України. Воно забезпечується розвитком і охороною всіх видів державного житлового фонду, утворенням ринкової системи житлового забезпечення громадян через приватизацію житла, справедливим розподілом жилої площі під контролем громадськості.
Конституційне право на житло вважається забезпеченим лише тоді, коли громадянин України має житло, що відповідає установленим нормам і придатне для проживання. За відсутності такої жилої площі та потреби в соціальному захисті громадянин визнається таким, що потребує покращення житлових умов і згідно з чинним законодавством може претендувати на одержання відповідного житла, яке надається за правом наймання державою чи органами місцевого самоврядування безоплатно, або на забезпечення себе і своєї сім'ї житлом за свій рахунок за доступну для них плату.

З приводу житла та прав на житло виникає велика кількість судових спорів. Достатньо лише проаналізувати судові рішення вищих інстанцій, і можна дійти висновку, що розглядаються вони в основному однаково, що свідчить про великий досвід судів у таких спорах.
Раніше, тут вже аналізувалися окремі питання в сфері житлового права: про публічні договори у комнальній сфері, про договір найму житла і т.д.

Обмеження розміру пенсій

Пенсійний фонд України масово недонараховує та недоплачує пенсії за вислугу років пенсіонерам-військовослужбовцям. При цьому вважає свої дії правильним та законними, посилаючись на Постанову Кабінету Міністрів України "Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян" від 28.05.2008 року № 530, згідно якої розмір пенсії визначається з урахуванням обмежень максимального розміру, передбаченого даною постановою. Так, для військовослужбовців розмір пенсії обмежено 12-ма мінімальними розмірами пенсії за віком, встановленої абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Для значної кількості пенсіонерів-військовослужбовців такі розміри пенсії з обмеженням значно нижчі від тих, які нараховувались до прийняття даної постанови уряду.

Подібне обмеження пенсій вже запроваджувалось в Україні Законом України "Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", зокрема пунктом 29 розділу ІІ цього Закону. Тоді Рішенням Конституційного суду України №10-рп/2008 від 22.05.2008 згадані вище норми Закону України "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" визнані такими, що є неконституційними, та в силу положень ч.2 ст.152 Конституції України втратили чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Такі дії Пенсійного фонду України не можна вважати законними та обґрунтованими, оскільки, вони суперечать Конституції України та чинному законодавству.