ВНИМАНИЕ!

Вас автоматически перенаправит на сайт
 адвоката Зломинога Валерий

www.zlomynoga.com

Безкоштовна правова допомога - це можливо?

Уряд схвалив проект Закону "Про надання громадянам безкоштовної правової допомоги". Таке рішення ухвалене сьогодні на засіданні уряду, повідомив журналістам міністр юстиції Микола Оніщук, передає кореспондент РБК-Україна. За його словами, документом передбачається створення в населених пунктах центру з надання безкоштовної юридичної допомоги, куди зможуть звертатися громадяни. Законом передбачається, що в якості первинної юридичної допомоги обов'язок всіх представників публічної влади надавати консультації і роз'яснення щодо норм чинного законодавства в межах своєї компетенції. Крім того, діяльність центрів за поданням безкоштовної юрдопомоги сприятиме реалізації конституційних прав громадян, зокрема, на захист від звинувачення. Для функціонування даних центрів, держава укладатиме договори з юристами і адвокатами на оплату їх послуг із коштів держбюджету. "За нашими підрахунками осяг витрат складе близько 25 млн грн в рік. Це не велика сума, і вона посильна для бюджету", - сказав міністр. Він також повідомив, що уряд має намір внести даний законопроект на розгляд парламенту в якості першочергового.

Парламентська Асамблея Ради Європи неодноразово закликала органи влади України покращити доступ до правосуддя шляхом запровадження системи безоплатної правової допомоги у відповідності зі стандартами Ради Європи та практикою Європейського Суду з прав людини.
З метою забезпечення виконання Україною зобов’язань щодо утворення ефективної системи безоплатної правової допомоги, визначених у Резолюції № 1466 (2005) „Про виконання обов’язків та зобов’язань Україною” від 5.10.2005р. та Висновку № 190 (1995) щодо заявки України на вступ до Ради Європи від 26.09.1995 р., Наказом Міністерства юстиції України від 24.01.2006 р. № 58/7 „Про заходи щодо реформування безоплатної правової допомоги” було створено Раду з координації реформи безоплатної правової допомоги.
Міністерство юстиції здійснює потужну роботу з надання безоплатної правової допомоги малозабезпеченим верствам населення.

Національний інститут стратегічних досліджень відзначав, що впровадження нової організації надання гарантованої правової допомоги є тривалим процесом, який потребує вирішення наступних проблем:


Стягнення шкоди прокурором - строки давності

В березні 2009 року до Ічнянського районного суду Чернігівської області звернувся з позовом прокурор району (радник юстиції Кривов’яз В’ячеслав Павлович) в інтересах держави в особі відділу освіти до директора школи про стягнення шкоди, заподіяної зайвими грошовими виплатами в сумі 1532,16 грн.

Прокурор просив задовольнити позов з тих підстав, що відповідно до акту ревізії фінансово-господарської діяльності відділу освіти від 02.06.2006 при нарахуванні та виплаті заробітної плати встановлено завищення витрат на оплату праці внаслідок недотримання вимог законодавства на суму 1660 грн., з яких повернуто лише 127,84 грн.

Однак, такі позовні вимоги прокурора не можуть бути задоволені з наступних підстав.

ВИЗИР - законно или нет?

"Визир" следует запретить
(А.В.Крамаренко, Р.В.Павлович)
"Визир" надо запретить в связи с невозможностью объективного определения, какой цели принадлежит какая скорость

Проблемы с украинским бюджетом не видны только слепому. По существующей и весьма устойчивой привычке родное государство решило кроме обычных выплачиваемых гражданами налогов, возложить на их плечи еще и бремя дополнительного финансирования в виде штрафов и разного рода поборов.
Начать решили с автолюбителей, введя драконовские штрафы. Просим понять авторов правильно – мы сами водители с немалым стажем вождения и зачастую используем ненормативную лексику при виде нагло прущих на красный свет или по встречной полосе отморозков. Ужесточение ответственности давно напрашивалось, ибо 10-20 грн. штрафа давно уже никого и ни от чего не удерживали. Так что, данный шаг можно признать осмысленным. А вот то, какими средствами сбор штрафов осуществляется – это вопрос иного, технического порядка.
Имея некоторую квалификацию в этой области, мы хотели бы поднять вопрос правомочности (технической, юридическая – в компетенции грамотных адвокатов) использования измерителя скорости «Визир», комбинирующего в себе радар и цифровой фотоаппарат. Возможность подтверждения нарушения скорости абсолютно объективными, как кажется на первый взгляд, данными в виде фотографии автомобиля с указанием скорости привела водителей в потрясенное состояние «вот до чего техника дошла!». И штрафы исправно пошли. Немалые штрафы, между прочим.
Посмотрим, однако, до чего же «дошла техника».

Невідповідність працівника займаній посаді

Згідно ст.40 Кодексу законів про працю однією з підстав розірвання власником або уповноваженим ним органом трудового договору, укладеного на невизначений строк, а також строкового трудового договору до закінчення строку його чинності, може бути виявлена невідповідність працівника займаній посаді або виконуваній роботі внаслідок недостатньої кваліфікації, що перешкоджає продовженню даної роботи.

Підкреслимо, що підставою для розірвання трудового договору є саме виявлена невідповідність. Якщо працівник, що не має документа про освіту чи досвіду трудової діяльності, передбачених кваліфікаційними характеристиками, був прийнятий на роботу, у подальшому він не може бути, за загальним правилом, звільнений з роботи з причини лише відсутності документа про освіту і досвіду трудової діяльності, бо про таку невідповідність працівника було відомо і раніше. Виявленою невідповідністю у подібному випадку може бути неякісне виконання робіт, неналежне виконання трудових обов'язків з причин недостатньої кваліфікації. У той же час, виконання окремих видів робіт передбачає обов'язкову наявність документа про освіту та присвоєння кваліфікації, про проходження перевірки знань, про допуск до роботи. У ряді випадків працівник взагалі не може бути допущений до роботи при відсутності у нього при собі відповідного документа. Так, водій автотранспортного засобу, який у порядку адміністративного стягнення позбавлений права управління транспортним засобом, піддягає звільненню з роботи за п. 2 ст. 40 КЗпП (зрозуміло, з додержанням встановленого порядку, допускаючого, зокрема, звільнення лише при відсутності можливості перевести працівника на іншу роботу).

Законодавство про працю передбачає обов'язок працівників проходити навчання, інструктаж і перевірку знань з охорони праці та пожежної безпеки. Якщо працівник ухиляється від виконання зазначених обов'язків, або не може отримати задовільну оцінку при перевірці знань, він може бути звільнений за п. 2 ст. 40 Кодексу законів про працю (Ст. 20 Закону України «Про охорону праці»). Слід, проте, враховувати, що Типовим положенням про навчання з питань охорони праці передбачено, що працевлаштування відповідно до законодавства (треба думати, що при відсутності можливості для такого працевлаштування працівник підлягає звільненню) проводиться лише тоді, коли після одержання незадовільної оцінки працівник виявив повторно незадовільні знання. При цьому, повторна перевірка проводиться "протягом одного місяця"( П. 1.10. Типового положення про навчання з питань охорони праці. Затвердж. Наказом Держнаглядохоронпраці № 27 від 17.02.99).